Tilbage på sporet igen !!!

Det blev en god dag for os, samt en masse andre som afholder træning privat for retrievere og andre hunderacer. Efter 2 års kamp med primært DRK´s bestyrelse, fik vi i dag meddelelsen fra DRK om at der var indgået en våbenhvile, med henblik på at opnå en varig fredsaftale for krigen om privattræningen.  Vi er glade, de andre trænere jeg har talt med er glade, vi vælger alle at se fremad nu.  Vi håber at regionerne tager DRK´s bestyrelses skrivelse for pålydende og indkalde til en fremtidssnak.  Jeg kunne skrive en masse om hvorledes DRK har spildt et par års arbejde på denne kamp, som jo allerede var tabt fra starten. I stedet vælger jeg kigge på hvordan vi alle kan skabe et bedre trænings miljø sammen klubbens og de kommercielle trænere. 

Læs DRK´s bestyrelses og regionernes afgørelse her !
Som der så rigtigt står i det gamle indlæg i retrieveren, skal det være for hundenes og klubbens fremtid vi træner, det vil jeg forsøge at leve op til, efter bedste evne.

Selvfølgelig forventer jeg da samtidig at DRK´s bestyrelse ophæver alle de sanktioner de har pålagt flere kommercielle trænere, afbrudte dommeruddannelser, sanktioner i forhold til klubben o.s.v. det er formentlig blot et spørgsmål om at bestyrelsen får gennemset og taget stilling til tingene en gang mere, så når de ting så falder på plads er dagligdagen i DRK ved at indfinde sig.  Dette sker formentlig sammen med det kommende formandsskifte, vi glæder os til den endelige afslutning.
Hermed håber jeg de sidste ord i sagen om privattræning eller ej er afgjort en gang for alle, der er ingen der kan ønske sig endnu flere år med de rædsler det har medført for klubben og de kommercielle trænere.



Kommentarer