Privattrænere til møde med DRK´s bestyrelse

Torsdag d. 17 november blev en hektisk dag,   jeg havde for længe siden sagt ja til at apportere på en temmelig stor jagt den dag, men da der dumpede et brev ind fra DRK´s  bestyrelse som endelig inviterede til møde med emnet  "kommerciel træning"  kunne jeg jo ikke sige nej til dem, Helle måtte tiltræde som apportør det pågælende gods, således at jeg kunne blive afhentet af Annika og transporteret til Fraugdegaard på Fyn.  DRK´s  kontor.

3 privattrænere var invitereret til dette møde, som bestyrelsen indkaldte til.  Uden at jeg skal vende emnerne har, idet deres tanker var dialogen.  Men dagsorden var flg.  "motivation"  "samarbejde"  "økonomi"  Jeg må indrømme at jeg var meget spændt på hvad det egentlig var bestyrelsen havde i "ærmet"  - vi havde jo bedt om dette møde i lang tid, nu kom det så nogle få uger før der skulle vælges ny bestyrelse.........i min verden meget kunstigt.  Men vi var alle tre mødt op med åbent sind, og tanke for dialog med betyrelsen.......vi havde jo alle nogle ting at sige til betyrelsen. Uden at sige for meget var det et meget positivt møde, med en god tone og dialog.   Men et sådanne møde sker jo heller ikke uden at der er knaster, der skal høvles af.   Lars Nordenhof var derfor en slags ordstyrer, et hverv som han klarede meget solidt, det er bestemt meget  hans skyld at vi fik en så konstruktiv dialog. 

Bestyrelsen var enige med os i at det nu var slut med at bekæmpe klubbens "privattrænere" og at vi i fremtiden alle skulle kunne være en del af DRK. Privattrænerene opfordrede bestyrelsen om at gå videre til regionerne, med emnet kommerciel træning på flg. måde.

Regionerne bør tage dialogen med privattrænerne, præsis som DRK havde taget den på dette møde.
Regionerne bør selv lave de nødvendige aftaler med de kommercielle trænere omkring træning i deres region, således at alle træningstiulbud i stedet for splid, øger kvaliteten på de Danske Retriever.

Regionerne mødtes med bestyrelsen efter vores møde, vi er meget spændt på at se et referat fra dette møde.

Kommentarer