Man skal høre meget før ørene falder af !!!!

For nogle måneder siden skrev jeg i mit blog om "Labrador eller Jagthund" en debat som startede i Norge.

Jeg anførte mine holdninger til tanken om at alle opdrættere burde være ærlige og fortælle hvalpekøbere om hvad det var netop deres hvalpe var opdrættet til, udstilling jagt eller begge dele, dette viste sig derefter i den afstemning som forgik på min hjemmeside at mange andre var eninge i. 3 % syntes det var op til køberen af finde ud af disse oplysninger og 11 % syntes at alle Labrador var født med jagtlige egenskaber. 3 % mente at det kun skulle oplyses af opdrætteren hvis hvalpekøberen spurgte, altså 78 % af dem der stemte mente at det var opdrætterens pligt at oplyse om hvalpenes jagtlige status, det var rigtig mange.

Jeg kan når jeg kigger rundt på nettet se hvorledes debatten omkring dette emne er i gang,  det er rart at vide at der måske bliver skubbet lidt til tingene således vi i det mindste for en debat i gang. At der så er opdrætter som bruge mit lille indlæg til at startede med mudderkastning er selvfølgelig trist - det var ikke det som var min ide´med mit indlæg.

At dedikerede Formel 1 Labrador opdrætter pludselig viser sit sande jeg ved altid at mene noget andet....kan man vist bare løfte på skuldrene af. 

Når man læser den gode Formel 1. Labrador opdrætters hjemmeside kan man så læse flg.

- den jagtlige status er en upræsis størelse ( helt enig, men for mig betyder det intet om den knalder, ikke kan dirigeres og andre ting som jo blot er træning, bare den vil jage - så kan de fleste lære den lydighed.)

- fordi den har jagtlinjer i sig behøver den ikke blive en apporterende jagthund (enig - men jeg har intet skrevet om apporterende jagthunde, blot ønsket at man fortalte hvalpekøberne at det man havde opdrættet var en jagtlinje eller en udstillingslinje.)

- forvent ikke at hvalpene med garanti vil gå på jagt ( enig, men hvor disse garantier kommer fra ved jeg ikke, jeg har aldrig nævnt dem - mit håb er at blot hvalpekøberene fra starten for det de går efter !!  så må tiden jo vise om de er gode hunde trænere.)

- trofaste labrador gør rigtig god fyldest på en jagt som all-round jagthund (der er masser af gode all-round jagthunde - det eneste der blot ligge mig på sinde er at opdrætterne fortæller hvad det er for en type hund de sælger, folk må da købe den hund de syntes bedst om)

- i stedet for at sidde på en høj hest og pege fingre af andre (præsis hvem der peger fingre af hvem tjah....."tror ikke man skal kaste med sten når man bor i et glashus" det her har INTET med at pege fingre - måske du ikke nåede slutningen på mit indlæg ???  men der stod således  "Jeg vil slutte med at fortælle at jeg respektere alle Labrador ejere for deres valg uanset den type de nu en gang har valgt, men håber vi i fremtiden kan enes om at være ærlige omkring vores opdræt til gavn for alle der har interessen for en retriever og denne races egenskaber som jagthund "

- de samme opdrættere som mener at netop deres hunde har en særlig fin "jagtlig status" er de første til at prale med, at en unghund fra dem er blevet kåret som narkohund, sporhund, servicehund, redningshund eller lignende.

(( uenig, hvad pokker er det for noget vrøvl at skrive.....????? 
Mudderkastning vil jeg nu heller kalde det,  åbenbart fra en  person - med meget dårligt selvværd.)

 Jeg har på intet tidspunkt nævnt hunde med som du kalder det "særlig fin jagtlig status" jeg har nogle overordnede tanker omkring ærligheden vedr de Danske Labrador jagtlige status. Jeg har aldrig udtalt mig på den nedværdigende måde om dine hund eller dit opdræt - kommer heller ikke til det.
Jeg stiller ikke krav til at mit opdræt skal gå på jagt/prøve - jeg vil derimod ikke sælge hunde til folk som skal ha dem som klappedyr.  Om de bare er aktive - så er jeg glad - for i bund og grund er det jo de JAGTLIGE egenskaber der skal bruges uanset om det er Nako, bomber, menesker eller lign. der skal findes.)

Dit indlæg kan kun læses på en måde og da det på ingen måde  er positiv vil jeg undlade at kommentere mere på det, men blot slutte med at håbe for dig at du i fremtiden vil få det bedre og finde ja hatten frem.

Hvis nogen har mod på at læse hvorledes en sag helt kan fordrejes så klik her.

Kommentarer