Valg til DRK´s bestyrelse 2012

Så er bladet "RETRIEVEREN" udkommet, med stemmeseddel og præsentation af de kandidater som stiller op til DRK´s  bestyrelse.  Jeg vil gerne opfordre alle medlemmer til at bruge deres stemme, der er hårdt brug for forandring i vores klub, derfor håber jeg at alle vil stemme.  Man må stemme på op til tre personer til bestyrelsen, men kan hvis man ønsker det nøjes med at stemme på en enkelt eller måske to.

Vi stiller begge op henholdsvis Lars til Bestyrelsesvalget og Helle til Raceledelsen for Labrador.
Vi håber selvfølgelig du har lyst at bakke os op, det er en super problematisk tid, der har gennem de seneste år været meget splittelse i DRK, dels grundet en bestyrelse som har brugt en masse kræfter på emner som ikke har samlet DRK, med tværtimod har efterladt den meget splittet.  Lars vil kvitterer for din stemme på ham, ved at kæmpe for at få  bragt DRK på rette spor igen..

Så husk at stemme inden 10 december 

Hvis ikke du har læst præsentationen i RETRIEVEREN så er den trykt herunder.
Lars Mejlby

Jeg bor sammen med Helle ved Rønnede på Sjælland. På adressen bor også en spaniel og 7 labradors. Det er såkaldte ”jagtlabradors” og i 2005 fik jeg kennelnavnet Seahill  High Wind. Hundene bruges til jagt i sæsonen og prøver hele året rundt i både ind- og udland.          
Jeg har været medlem af DRK siden 1982, dog udmeldt i en periode, da jeg i en årrække var skytte på et større jagtvæsen.  Jeg er aktiv i alle markprøvesystemets facetter, har siddet i MU, hvor jeg også har været formand.

Jeg er bekymret over udviklingen i DRK. Nu læser jeg i sept. Nr., at bestyrelsen tillader en region at afvise medlemmer på træningspladsen. Når det sammenholdes med mine egne erfaringer med bestyrelsens sanktioner mod min person, så bliver jeg rigtig bekymret.  Hvor er DRK på vej hen – og er det også den vej, medlemmerne vil !
Jeg ønsker, at DRK igen bliver en klub samtlige 5.094 medlemmer. At alle føler sig velkommen og derfor bliver i DRK og bidrager med engagement, kreativitet og ikke mindst visioner for, hvordan fremtidens DRK skal være.

Med så mange medlemmer og flere forskellige interesser i brugen af retrieveren, så ser jeg bestyrelsen vigtigste opgave som, at den står i spidsen for gensidig respekt og tolerance, samt skaber rammerne for, at medlemmerne føler sig velkommen - og ikke mindst hjemme i DRK. Det er grundlaget i en god klub. Og det vil jeg rigtig gerne arbejde for.
Opstillere.:

Annika Christiansen, Jess Christiansen, Pernille Lillevang, Tommy Langelund, Tanja Thorsen, Henrik Nielsen, Johnny Henriksen, Helle Golstrup, Bjarne Kruse, Lene Meincke, Torben Meincke, Maria Nielsen, Anne Svenne, Charlotte Lia, Frank Andersen, Finn Kopp, Lise Larsen, Mogens Lykke Madsen, Sanne Jensen, Jørgen Jensen, Mickey Jensen, Sara Pedersen, Lene Eliasen, Henning Pedersen, Birgit Pedersen, Preben Hansen, Thomas Larsen, Michael Johannesen, Birgitte Nielsen.



Helle Stiller som sagt op til raceledelsen, hendes præsentation kan i læse her.
 Helle Golstrup
Jeg bor ved Rønnede på Sjælland sammen med Lars, 7 labradors og 1 spaniel. Vi har en lille kennel  ”Seahill High Wind” og såkaldte ”jagtlabradors”. De bruges flittigt til jagt i sæsonen, samt til markprøver hele året i både ind- og udland. Vi har haft labradors siden midten af ´80-erne og siden ´90 også spaniels.   

Til trods for, at vi har haft hunde ”altid”, så blev jeg først medlem af DRK i 2005. Den korte version af det er, at jeg indtil da brugte al min fritid på heste. Men i 2005 fik jeg min egen labrador, og nu har jeg 3 ! Mor og søn er begge blevet champions og sidste skud på stammen – en nevø - er klar til åben klasse.  

Jeg har taget imod opfordringen fra Raceledelsen for labrador om at stille op i forventning til, at der er højt til loftet og en fælles motivation for, at raceledelsen skaber rammer for alle de medlemmer, som vil bruge deres retriever aktivt.   Jeg er bedst kendt med markprøvesystemet, hvor jeg ud over deltagelse også har været prøvelægger, assistent, sekretær, kaster, c-dommer m.m..  I min optik skal Raceledelsen motivere bredt, men også ”drømme stort” og fornemme fremtidens vinde internationalt, så vi kan være med helt fremme i konkurrencerne.   

Opstillet af Raceledelsen For Labrador

Kommentarer