Spændende læsning af Ole Geert Dam......

Labrador ano 1896

Link fra Per Måsbøls kennel hjemmeside http://www.balbirnie.dk/ den Den Gammeldags Labrador

Jeg tror, at alle som interesserer sig for Labradors, har hørt, og måske selv bruger, udtrykket “Den gammeldags Labrador”. Her i Danmark, er denne betegnelse
underforstået med, den store tunge Labrador med det store bredde hoved. Jeg må ærligt indrømme, at jeg får myrekryb, når jeg hører danskere komme med
denne bemærkning, for hvis man ser lidt på Labradorens historie er denne danske holdning fuldstændig forkert, idet den store tunge Labrador med det store
bredde hoved - om jeg må bruge udtrykket “udstillingstypen” - faktisk kun har meget lidt at gøre med den “gammeldags Labrador, hvorimod den Labradortype,
som vi her i Danmark kender som “formel 1”, er den originale Labradortype, hvilket jeg nedenstående vil gøre rede for

Læs historien om Den Gammeldags Labrador

Kommentarer